31 травня 2016 року у МОН України відбулася Всеукраїнська науково-методична конференція «Національно-патріотичне виховання дітей дошкільного віку: теорія і практика».
Від Харківської області у конференції взяли
участь такі представники: Кугуєнко Н.Ф, ст.
викладач кафедри методики дошкільної та початкової освіти; Зуєва О.А.,
вихователь ДНЗ №10 «Ромашка» м. Первомайський; Кириченко В.О.,
вихователь-методист ДНЗ №13 м. Ізюм.
В урочистій частині конференції з
вітальним словом та інформацією «Про важливість національно-патріотичного
виховання дітей» виступила Тамара Панасюк, начальник відділу дошкільної освіти
МОН України. Учасники конференції заслухали доповідь «Теоретичні засади
національно-патріотичного виховання дітей», д-ра псих. н., директора Інституту
проблем виховання Івана Беха.
Питання «Програмно-методичного
забезпечення освітньої роботи з національно-патріотичного виховання дітей
дошкільного віку» висвітлила Олена Низковська, нач-к відділу дошкільного
розвитку Державної наукової установи
«Інститут модернізації змісту освіти» МОН України.
Про необхідність єдності наукових
підходів і практики доводили О.Рейпольська, к. пед. н., доцент, ст.науковий
співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем
виховання НАПН України; О.Острянська, к. пед. н., доцент, ст.науковий
співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем
виховання НАПН України; І.Кичата, головний спеціаліст відділу дошкільної,
загальної середньої та професійної освіти Департаменту освіти і науки
Запорізької обладміністрації.
Була презентована парціальна програма
національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя
Батьківщина», автори І.Кичата, О.Каплуновська, Ю.Палець, Запоріжжя; досвід
роботи лауреатів Всеукраїнського фестивалю «Україна – рідний край», учасники
отримали Методичні рекомендації МОН України щодо організації
національно-патріотичного виховання дітей у ДНЗ (31.05.2016 м.Київ).
Нижче подано презентації Всеукраїнської науково-методичної конференції «Національно-патріотичне виховання дітей дошкільного віку: теорія і практика»
Матеріали Всеукраїнської конференції було обговорено з учасниками наради-семінару
Департаменту науки і освіти
ХОДА та КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» за темою «Аналіз роботи ДНЗ у 2015-2016н.р. та
завдання на літній оздоровчий період і 2016-2017 н.р.» 03.06.2016, а також учасники отримали в електронному вигляді "Методичні рекомендації щодо організації національно-патріотичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах" МОН України.
Нижче подано презентації Всеукраїнської науково-методичної конференції «Національно-патріотичне виховання дітей дошкільного віку: теорія і практика»
Доброго Вам дня!!! Сьогодні здається майже неймовірним, що ще зовсім недавно ми могли жити відірваними від рідного слова, ходити по землі своїх предків, не помічаючи її краси. Знання свого родоводу, історичних та культурних надбань предків необхідні не лише для піднесення національної гідності, а й для використання кращих традицій у практиці виховання підростаючого покоління. Саме тому, наша діяльність спрямована на реалізацію краєзнавчого принципу у вихованні дітей, який перед усім передбачає комплексність, всебічність, доцільність вивчення рідного краю...І тільки тому, в нашій роботі стала проблемною темою: « Використання народознавства – як основа національно – патріотичного виховання дошкільників».Результативність нашої роботи йде з створеної навчальної програми з позашкільної освіти гуманітарного напрямку “ Я вивчаю болгарську”, яка схвалена ЗОІППО 25.12.2014 року, де наш педагогічний колектив входить в склад авторської групи. У розробленій програмі відображено різні активні форми ознайомлення дошкільників з витоками народознавства.Навчальна програма побудована за гуманітарним напрямком ознайомлення дітей із рідним краєм, який перегукується із загально- дидактичним принципом - від близького до далекого, від знайомого до незнайомого. Я залишаю право за кожним дошкільним закладом, за кожним вихователем самостійно добирати місцевий краєзнавчий матеріал, вести його пошуки разом зі своїми вихованцями та їхніми батьками, дідусями та бабусями.
ВідповістиВидалитиЗміст навчальної програми « Я вивчаю болгарську» виконується на заняттях з усіх розділів основної програми розвитку, навчання та виховання у дошкільному закладі. На заняттях із ознайомлення дітей з оточуючою дійсністю (іграшки, посуд, одяг, їжа, взуття, символи, рід, родовід, Україна тощо), з природи (рідна природа, календарні сезонні свята, обряди), художньої літератури (казки, малі жанри болгарського фольклору, оповідання болгарських письменників), образотворчої діяльності (народні промисли, розписи, скульптура, мистецтво), праці (виготовлення виробів), музичних (пісні, танці, вечорниці), у гуртковій роботі тощо.Багато зусиль надано створенню розвивального середовища дитячого садка. Це створення міні – музею на базі дошкільного закладу: « На Україні – крапелька болгарської душі», метою якої приділяється виховній роботі:
- ознайомлення дошкільнят з національними цінностями болгарського народу;
- формуванню емоційно – пізнавальної активності дітей;
- поважати споконвічні традиції, звичаї, свята та обряди болгарського народу.
Тому ми дуже просимо Вас надіслати нам парціальну програму «Україна – моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку (авт. – Кичата І. І., Каплуновська О. М., Палець Ю.М.; за наукового редагування Рейпольської О. Д.).Дякуємо!!!
Надішліть будь ласка на нашу ел.пошту:petrivka_dzvinochok@mail.ru
Шановно Олександро Лонська! На Ваше прохання щодо забезпечення парціальною програмою "Україна - моя Батьківщина" радимо звернутися до видавництва "Мандрівець" м. Тернопіль.
ВидалитиЗ повагою, кафедра методики дошкільної та початкової освіти Харківської академії неперервної освіти